تفاوت سیستم گرمایش از کف و رادیاتور

سیستم گرمایش از کف در حال حاضر برای بسیاری مورد توجه قرار گرفته است. این که کدام یک بهتر است برای آنان سئوال شده است. در مقاله پایین مقایسه سیستم گرمایش از کف و رادیاتور ( و لوازم گرمایی همچون بخاری و شومینه ) را می توانید مطالعه کنید و تصمیم خود را راحتر بگیرید.

1.میزان مصرف انرژی

اگر چه به دنبال کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه در زندگی مان هستیم ، سیستم گرمایش از کف بسیار کارآمدتر هست. در رادیاتور باید دما به 65 تا 75 درجه سانتیگراد برسد تا به یک دمای معتدل دست یابید . درحالیکه در گرمایش از کف باید دما حداکثر به 29 تا 30 درجه برسد ( بسته به کفپوش مصرف شده).  و باعث ایجاد صرفه جویی 15 % می شود.

2.ایجاد لکه های سرد

در محیط هایی با سیستم گرمایشی رادیاتور (بخاری و شومینه) ، نقاطی در اتاق ایجاد می شود به نام لکه سرد. اگر شما در چنین محیط هایی قرار بگیرید متوجه خواهید شد که  وسط اتاق سرد است ولی هنگامیکه به رادیاتور نزدیک می شوید بسیار داغ می شود. که دلیل اصلی آن چرخش هوا در اتاق می باشد. هوای گرم رو به بالا حرکت می کند و هنگامیکه سرد شود دوباره به کف اتاق باز می گردد. در حالیکه در سیستم گرمایش از کف به دلیل پخش یکنواخت گرما هرگز این اتفاق نمیفتد. و شما می توانید با استفاده از ترموستات دما را کنترل کنید.

3.استفاده کامل از فضای اتاق

در جدیدترن نوع رادیاتورها نیز، فضای اتاق شما و دیوارها اشغال می شود. حال در نظر بگیرید با گرمایش از کف کل محیط اتاق و دیوارها در اختیار شماست و هر گونه که دوست داشته باشید می توانید آنرا به سلیقه خود بچینید و تابلو آویزان و یا نقاشی کنی بدون هیچ گونه محدودیتی.

4.ایمنی بیشتر

در مقایسه سیستم گرمایش از کف با رادیاتور نیز باید اشاره داشت که دیگر از لبه تیز و داغ رادیاتور و بخاری خبری نیست.

و نگرانی برای خانواده ها به ویژه آن دسته که کودک در منزل دارند، را از میان برداشته است.