-کاربر قبل از عضویت در کالاسازه و استفاده از خدمات آن، می‌بایست مفاد این قرارداد را کامل و دقیق مطالعه و قبول کند. بنابراین صرف ایجاد حساب کاربری در بازار کالاسازه حتی بدون جستجو یا خرید و فروش در آن، به معنای اطلاع و موافقت کاربر با این قرارداد است.

-حداقل سن برای ایجاد حساب کاربری برای عموم اشخاص حقیقی، ۱۸ سال تمام و مشروط بر داشتن اهلیت قانونی برای معامله (بالغ، عاقل و رشید بودن) و عدم ممنوعیت قانونی برای آنهاست.

-برای ساخت حساب کاربری در کالاسازه به یک شماره همراه معتبر و به‌نام کاربر نیاز است و کاربر در برابر صحت اطلاعاتی که وارد می‌کند و مالکیت شماره همراه ثبت‌نامی تماماً و کاملاً مسئول خواهد بود…

-کاربر به صورت مستقل مسئول حفاظت از اطلاعات و امنیت حساب کاربری خود است.

– تغییر مالکیت حساب کاربری یا غرفه و هر نوع واگذاری مالکانه آن‌ها به دیگران امکان‌پذیر نیست و در صورت اطلاع، کالاسازه مجاز به اعمال مقررات خود خواهد بود.

; نظارت و مسئولیتی درباره ارتباط و تعامل آنلاین یا آفلاین کاربران کالاسازه با یکدیگر در درون یا بیرون از بازار کالاسازه ندارد

انتشار محتوا و استفاده از آن

-هر آنچه کاربر هنگام استفاده از خدمات کالاسازه در هر بستر متعلق به آن درج و منتشر می‌کند، محتوای کاربر محسوب می‌شود.

-کاربر هنگام درج هر نوع محتوا، می‌بایست قوانین کشور (مانند قانون جرایم رایانه‌ای، فهرست مصادیق محتوای مجرمانه و قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور)، احکام شرعی، اخلاق و عرف جامعه و مفاد این قرارداد را رعایت کند و تمام مسئولیت و تبعات حقوقی و کیفری آن را بپذیرد.

تبصره : اهم عناوین مصادیق محتوای مجرمانه عبارت است از: محتوا علیه عفت و اخلاق عمومی، مقدسات اسلامی، امنیت و آسایش عمومی، مقامات و نهادهای دولتی و عمومی، محتوای قابل‌استفاده برای ارتکاب جرایم رایانه‌ای، محتوای تحریک و ترغیب یا دعوت‌کننده به ارتکاب جرم، و محتوای مجرمانه مربوط به امور سمعی و بصری و مالکیت معنوی و… .

– در نام کاربری، نام غرفه، اطلاعات ورودی برای محصولات و بخش توضیحات مرتبط به آنها، استفاده از عناوینی که نیازمند مجوز از وزارتخانه‌ها یا سازمان‌های دولتی و مراکز علمی و امثالهم باشد، برندهای ثبت‌شده،‌ اسامی مقدس (مانند نام‌ها و القاب چهارده معصوم و امام‌زادگان مشهور)، نام‌های کامل یا اختصاری متعلق به دولت، اسامی آثار ملی و تاریخی، اسامی دانشمندان، هنرمندان و افراد مشهور معاصر، بدون گرفتن مجوزهای لازم ممنوع است و در صورت تخلف کاربر، تمام مسئولیت و عواقب آن با کاربر است.

-استفاده از نام «کالاسازه» توسط کاربران بدون اخذ رضایت کتبی و رسمی ممنوع و قابل‌ پیگرد قانونی و قضایی است.

-کالاسازه نسبت به هرگونه ادعا یا خسارت احتمالی نسبت به محتوای کاربر هیچ مسئولیت مدنی و کیفری نخواهد داشت.

-کاربر با درج محتوا در کالاسازه، حق استفاده از آن، ویرایش، بازتولید و بازنشر را به کالاسازه به صورت انحصاری، قابل‌واگذاری به غیر، همه‌جانبه، غیر قابل‌استرداد می‌دهد

–  کاربر در استفاده از محتوای خارج از کالاسازه ملزم به رعایت مالکیت معنوی و حقوق دیگران در محتوای خود می‌باشد واز این جهت مسئولیتی متوجه کالاسازه نیست و در صورت اطلاع، کالاسازه می‌تواند مقررات خود را اعمال کند.

– کاربر نباید اطلاعات حساس، خصوصی و محرمانه خود یا دیگران را در کالاسازه منتشر کند یا در اختیار کاربران قرار دهد. کالاسازه در مورد سوءاستفاده از این اطلاعات و خسارت‌های احتمالی هیچ مسئولیتی را نمی‌پذیرد.

– کاربر برای تولید، انتشار و انتقال محتوا مجاز به استفاده از سیستم‌های ماشینی، رایانه‌ای و ربات نیست.

-انتشار محتوای خارج از موضوع فعالیت و خدمات مجاز نیست.

– کالاسازه مجاز به نظارت بر همه محتوای کاربران در بستر کالاسازه است و در صورت تشخیص محتوای نامناسب یا ناقض قوانین کشور و مقررات کالاسازه، می‌تواند آن را بدون اطلاع قبلی حذف کند و از این جهت هیچ ادعایی علیه کالاسازه مسموع نخواهد بود. همچنین در این موارد، کالاسازه مجاز به اعمال مقررات خود است و نسبت به اقناع کاربر هیچ تعهدی ندارد.

تبصره: در صورتی که کاربر نظرات منفی یا توهین‌آمیزی منتشر کند یا برای خریدهای خود نظراتی منتشر کند که به کالاسازه اثبات شود خلاف واقعیت است، کالاسازه ضمن آن‌که حق دارد مقررات خود را اعمال کند، ممکن است اقدامات مذکور در این ماده را نیز اعمال کند.

– اعمال جرايم و مجازات قانونی در قبال محتوای کاربران، مانع و رافع برخورد کالاسازه با کاربر نیست و برعکس.

مقررات غرفه داران در کالاسازه

– فروش محصول (اعم از کالا و خدمات) در کالاسازه، منوط به ایجاد حساب کاربری و ساخت غرفه و رعایت مقررات این قرارداد است.

مالکیت و مسئولیت کالاسازه و غرفه‌دار

– غرفه‌دار برای ایجاد غرفه و آغاز فعالیت فروش، باید احراز هویت شود که شامل احراز مشخصات سجلی، کد ملی، اقامتگاه، مالکیت شماره همراه و حساب بانکی غرفه‌دار ارائه‌شده توسط کاربر است.

-غرفه‌دار در محدوده این قرارداد، مالک و مسئول غرفه خود است و کالاسازه نسبت به مسائل مربوط به محصولات وی و فروش آنها و تبعات حقوقی و کیفری آن هیچ مسئولیتی ندارد.

– الزامات قانونی فروش الکترونیکی که در قوانین کشور وجود دارد، مانند قانون تجارت الکترونیکی در فروش در کالاسازه نیز حاکم و جاری است و عدم آگاهی کاربر از آنها موجب حقی برای او نخواهد شد یا مسئولیتی برای کالاسازه ایجاد نخواهد کرد.

-غرفه‌داران تعهد می‌نمایند که تمامی محصولاتی که در بستر کالاسازه به فروش می‌رسانند، دارای تمامی مجوزات قانونی هستند و حسب مورد، دارای پروانه ساخت، پروانه کارگاه، مجوز واردات و مانند اینها هستند و فروش آنها دارای مجوز قانونی است.

– غرفه‌دار با توجه به شرایط خرید از کالاسازه که در این قرارداد ذکر شده است، نسبت به حق انصراف خریدار و بازگرداندن محصول متعهد و مسئول است. بنابراین توصیه می‌شود پیش از اقدام به فروش در کالاسازه، غرفه‌دار این شرایط و قوانین حاکم را کامل و با دقت مطالعه کند.

– عرضه، تبلیغ و فروش کالا و خدماتی که فروش آنها به صورت مطلق یا در بستر الکترونیکی (اینترنتی) ممنوع و غیرقانونی هستند، از طریق کالاسازه نیز مجاز نیست و چنانچه بر اثر اشتباه یا به عمد به فروش برسند، حقی را برای غرفه‌دار یا خریدار ایجاد نمی‌کند و تمام مسئولیت آن حسب مورد با یک یا هر دوی آنهاست و در این موارد، علاوه بر مقررات کالاسازه، اگر تکلیف قانونی نیز وجود داشته باشد کالاسازه به آن عمل خواهد کرد.

-عرضه، تبلیغ و فروش هر محصولی که به اخذ مجوز خاصی نیاز دارد، بدون گرفتن مجوز‌های لازم ممنوع است و در صورت تخلف غرفه‌دار و منجر شدن به آسیب یا شکایت اشخاص، غرفه‌دار ضامن جبران خسارت و عودت هزینه است و کالاسازه مسئولیتی از هیچ حیث نخواهد داشت.

-غرفه‌دار می‌بایست حسب مورد، شناسه‌های ضروری محصول مانند شناسه کالا و شناسه رهگیری، سری ساخت، تاریخ تولید و انقضای کالاها و شرایط گارانتی را بر روی کالاهای عرضه شده نصب و در توضیحات محصول نیز درج کند که به معنای تأیید صحت آنهاست. همچنین مشتری نیز می‌بایست پیش از خرید نسبت به بررسی و صحت آنها اقدام کند و از این حیث کالاسازه مسئولیتی نخواهد داشت.

– غرفه‌دار می‌پذیرد که از غرفه کالاسازه خود صرفاً جهت فروش و ارسال همان محصولات مندرج در غرفه استفاده کند. بنابراین هر گونه سوءاستفاده از غرفه، بویژه ارسال هر محصولی که در غرفه عرضه نشده باشد، به صورت فروش یا اهدا یا غیر از آن، اعم از کالا و خدمات قانونی یا غیرقانونی و مجرمانه، ممنوع است و کلیه مسئولیت‌های حقوقی و کیفری ناشی از این اقدام، به طور کامل به عهده غرفه‌دار است و وی موظف به جبران همه خسارات ناشی از آن و پاسخگویی به کالاسازه و مراجع ذی‌صلاح قانونی و قضایی است.

تبصره: عرضه و فروش کالاهای دست دوم و غیر اصل، صرفا در صورت تصریح به دست‌دوم بودن یا غیر اصل بودن و رعایت سایر مقررات مندرج در مواد این قرارداد مجاز است.

-کالاسازه برای مدیریت غرفه‌داری، اعم از عرضه، تبلیغ، فروش، ارسال و انصراف خریدار و بازگرداندن محصول، در چارچوب این قرارداد و قوانین کشور، می‌تواند آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی مناسب با هر فعالیت یا طرح را تصویب و به اطلاع کاربران برساند که در حکم قوانین و شرایط استفاده از کالاسازه است..

-در صورتی که غرفه‌دار نسبت به پیگیری‌های کارشناسان کالاسازه نسبت به سفارشات پاسخ ندهد، هزینه به مشتری عودت داده می‌شود و محصول ارسالی تا زمانی که غرفه‌دارآدرس خود را اعلام نکند نزد مشتری به امانت خواهد‌ماند…

-همه مسئولیت‌های مغایرت محصول ارسال‌شده با شرح محصول، ویژگی‌ها، تعهد به زمان آماده‌سازی ارسال محصول، ضمانت و پشتیبانی پس از فروش و هر وعده یا تضمینی که غرفه‌دار داده است، بر عهده خودش خواهد بود.

– غرفه‌دار برای ارسال کالا باید از بسته‌بندی مناسب برای محافظت محصول استفاده کند. و پاسخگو باشد.

امور مالی و تسویه‌حساب

پرداخت سهم غرفه‌دار از فروش در کالاسازه ، علاوه بر ضرورت احراز هویت وی، درخواست تسویه و زمان‌بندی پرداخت‌ها، چهار شرط اصلی دیگر دارد:

  1. ارسال محصول و ثبت شماره مرسوله پستی یا اعلام وضعیت نوع ارسال غیر پستی،
  2. دریافت محصول توسط مشتری و اعلام رضایت او،
  3. ثبت شماره شبا حساب بانکی به نام غرفه‌دار،
  4. ثبت درخواست تسویه از سوی غرفه‌دار.

تبصره 4: مسئولیت درج اشتباه یا تغییر در هریک از اطلاعات ذکر شده در این ماده یا کد رهگیری پستی یا اطلاعات دیگر برعهده غرفه‌دار است و کالاسازه نسبت به آن به هرنحوی مبرا است.